sábado, 4 de junio de 2011

Dijous, 26 de maig

Avui a classe s'han fet tres exposicions envers: diversitat lingüística, cultural i biològica; Model de pluralisme cultural al segle XXI; De l'acolliment lingüístic a la interculturalitat. Així mateix, desprès de cada exposició, s'ha realitzat un joc per a parlar català.

El grup 1 ha començat amb: DIVERSITAT LINGÜÍSTICA, CULTURAL I BIOLÒGICA


Aquest, ha set realitzat per na Noemí, na Mamen i na Mónica. A continuació citaré les idees que he agafat de l'exposició: 

Primerament han parlat del que són els manlleus: préstecs lingüístics, paraules d'una llengua que tenen el seu origen en una altra. A mode d'exemple trobem la paraula "anorac". Aquesta prové de l'esquimal anorak (vent). 

Desprès, han fet un cop d'ull a les llengües i la societat. Envers a aquest punt el que he trobat interessant és que només un 4% de les llengües del món són oficials i que aquestes poden ser la llengua oficial de diferents estats. A mode d'exemple podem dir que l'anglès, l'espanyol i l'àrab són oficials en 125 estats del món. 
Pel que fa al català hem de dir que no és una llengua oficial però és la desena llengua més traduïda del món. 

Desprès, han començat a parlar del que és una llengua franca. Aquestes són les llengües que han facilitat la comunicació en determinats territoris. Per exemple, al continent americà les llengües franques són l'anglès, el portuguès i el castellà. 

Un altre concepte a destacar són les llengües artificials. Són llengües que faciliten la comunicació entre interlocutors que parlen llengües diferents. Un exemple és l'esperanto. 

Finalment, han parlat de l'anglès. Aquesta, té una gran difusió internacional però lo més peculiar de tot és que tan sols un 6% de la població la té com a primera llengua. Així mateix, aquesta és un exemple de llengua franca. Possiblement el predomini de l'anglès sigui degut per la influència dels Estats Units en els diversos terrenys: econòmic, mediàtic... 

Com a punt final s'ha de remarcar que les llengües nombroses tenen una responsabilitat enfront de les més fràgils. Han de permetre que les petites puguin evolucionar i per tant no acabin desapareixent. 



L'activitat que va realitzar aquest grup va ser un joc amb la recepta del Flaó. Primerament s'han de dir els ingredients que porta el flaó. Després, per damunt la taula es posaran ingredients escrits i per una altra banda fotografies dels ingredients. Els alumnes han de recordar els ingredients que porta el flaó i trobar tant la paraula escrita com la imatge del ingredient.





El grup 2 ha seguit  amb: MODEL DE PLURALISME CULTURAL AL SEGLE XXI


Aquest, ha set realitzat per na Laura, en Nacho, na Sandra i na Marta. A continuació citaré les idees que he agafat de l'exposició: 

Ens han començat dient que estem en un període en el qual la nostra societat pateix moltes transformacions. A més en aquesta societat trobem una gran diversitat cultural degut a la mundalització econòmica. Per tant, ens enfrontem cap a una societat pluralista i una política multicultural. 

S'ha de confiar en què la UE i Espanya sàpiguen evolucionar cap a l'apofundiment simultani en el federalisme plurinacional i multiculturalisme d'immigració. 

Aquest va ser el darrer tema en exposar i va ser el que vam fer nosaltres: DE L'ACOLIMENT LINGÜÍSTIC A LA INTERCULTURALITAT.


Es troba inclòs a l'apartat del boc "Treballs"

No hay comentarios:

Publicar un comentario